20 21 1 | Nadia Grossman-Bulighin 1891 - 1930, Câmpulung Muscel Lectură ulei pe carton, 98 × 70 cm, semnat stânga jos, cu brun, „NGB” € 2.500 - 3.500 2 | Margareta Sterian 1897, Buzău - 1992, București Lumânărar teracotă glazurată, 37 × 17 × 9 cm € 350 - 450 Opera este reprodusă în “Margareta Sterian: Opera decorativă”, Mariana Vida, ed. Alicat, Bucureşti, 2016, la cat. 108, pag. 166-168. 3 | Magdalena Rădulescu 1902, Râmnicu Vâlcea - 1983, Paris Le duel | 1950 ulei pe carton, 46,5 × 65 cm, semnat dreapta jos, cu brun, „Magdalena Radulesco” € 600 - 900 Prima perioadă de studii a Nadiei Bulighin, totodată și cea mai structurată, coincide cu anii petrecuți în Sankt Petersburg, în atelierul lui Ivan Bilibin–fostul elev al lui Anton Azbé. Această etapă avea să îi ofere structu- ra și grafismul tipic artei rusești, dar și pasiunea pentru folclor și tradiție. Sejurul occidental, în special cel din Paris – în München stătea doar 2 saptămâni –avea să se dovedească hotărâtor pentru opțiunea modernis- tă, materializată pe durata anilor ’20. Poziționarea artei Nadiei Bulighin în rândul modernismului românesc avea să trezească diverse opinii, melanjul cubisto-tradițional făcând de departe notă discordantă cu orice alt produs artistic contemporan ei. Referințe: JIANU, Ionel, “De vorbă cu Nadia Bulighin” în “Rampa”, anul XIII, 9 martie 1928 MANIU, Adrian, “Nadia Bulighin: O pictoriță nouă și câteva cărți frumoase” în “Rampa”, anul XIII, 26 februarie 1928

RkJQdWJsaXNoZXIy ODMzMzU=