După numărul mare de pizzerii, am putea spune că bucătăria italienească este la fel de iubită ca și cea tradițional românească. Dar această popularitate nu este neapărat sinonimă cu succesul, cu atât mai mult în contextul actual atât de imprevizibil. Dacă ai o pizzerie, trebuie să te întrebi constant: - De ce ar trebui un client să intre în restaurantul meu și nu în altul? - De ce ar trebui să comande mâncare de la mine și nu din altă parte? - Ce spun clienții despre mine, când mă recomandă sau când mă critică? - De ce se întorc ei? Răspunsurile acestor întrebări te vor ajuta să construiești propria identitate a restaurantului, iar acesta este primul pas pentru a i memorabil și a câștiga idelitatea clienților. Ține minte un lucru important: nu vei putea satisface toate dorințele. Nu încerca să ii restaurantul preferat al tuturor, cu un meniu de zeci de pagini și preparate de toate felurile, pentru că vei ajunge să nu ii restaurantul preferat al nimănui. Scopul tău este să rămâi idel speci icului care te-a ăcut cunoscut, să atragi un anumit tip de clienți și să îi stimulezi să se întoarcă și să le vorbească prietenilor și cunoștințelor despre tine. Nu uita: clienții sunt cei mai buni ambasadori ai tăi! Experții în marketing ne spun că, în general, nu se poate oferi o experiență perfectă, dar este indicat să te concentrezi asupra elementelor care fac ca vizita sau comanda de la restaurantul tău să devină o experiență pozitivă: un desert din partea casei, un bilețel cu un mesaj amuzant, o surpriză când știi că este ziua de naștere a unui client, un card de idelitate care oferă bene icii, iar lista poate continua. Rămâi pozitiv și concentrează-ți energia spre satisfacerea clienților tăi , indiferent de context! 3

RkJQdWJsaXNoZXIy ODMzMzU=