P răjirea oului ochi perfect nu este un lucru chiar așa de simplu. Acesta ar trebui să aibă o formă perfect rotundă, cu gălbenușul auriu chiar în centru. Pentru Michele Baldini din Mexico City acesta ar fi doar un exercițiu de încălzire, însă în niciun caz ceva demn de o fotografie. Studentul la medicină în vârstă de 22 de ani și-a găsit pasiunea artistică în crearea și fotografierea unor lucrări ieșite din comun cu ouă ochiuri. Un lup care urlă la lună, o hartă a lumii sau imaginea lui – pentru el și tigaia lui cu strat anti-aderent nimic nu constituie o problemă. Puteți admira toate fotografiile pe canalul său de Instagram „The Eggshibit“. „La început, mă așezam la plită de două, trei ori pe săptămână. Trebuie mult exercițiu până se reușește aducerea ouălor ochi într-o formă specială, predefinită“, povestește Michele. Ca orice artist, și el are unelte preferate. În cazul său, acestea sunt o spatulă bună, o tigaie cu strat anti-aderent și unt. Mai ales tigaia este elementul decisiv, destăinuie el. Restul procesului de creație îl păstrează strict pentru el. Secret de artist. Acel lucru de care nu are nevoie Michele pentru arta sa este componenta principală a lucrărilor artistei americane Larisa Safaryan. Ea folosește coaja fragilă a ouălor pentru sculpturi impresionante. „Pentru mine, ouăle, și mai ales coaja lor sensibilă, reprezintă un simbol pentru fragilitatea vieții. Prin operele mele de artă doresc să arăt cât de frumoasă și de efemeră poate fi această fragilitate“, povestește artista născută în Armenia. Pentru ca aceste coji de ouă să nu se spargă, ea trebuie să lucreze calm și cu o precizie de chirurg. În acest scop folosește scalpele foarte ascuțite și unelte rotative. Cu acestea taie cercuri și alte forme în coji. Pentru lucrările ei, folosește ouă de găină, rață, papagal sau struț. Specialista în științe administrative a învățat meșteșugul de la tatăl ei. „A fost cel mai bun profesor pe care și l-ar putea dori un sculptor. Am crescut în brațele lui și am fost mereu foarte curioasă să învăț tot și să fac lucrurile eu însămi“, spune ea. La început, multe dintre lucrări se spărgeau în timpul procesului de creație. Acest lucru însă o provoca să continue. „Odată ce un ou s-a spart, el nu mai poate fi reparat. Cu scalpele și unelte rotative, Larisa Safaryan taie forme în cojile fragile de ou În orice tigaie se poate face artă la micul dejun 26

RkJQdWJsaXNoZXIy ODMzMzU=